Vanliga Frågor

Vi skickar alltid ditt paket samma dag eller dagen efter du gjort din beställning. Görs beställningen efter kl 12 skickas ordern iväg dagen därpå. Leveranstid 1-3 arbetsdagar och fri frakt.  Paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe eller hem i din brevlåda. 

1. Titta i skräpposten i din mejlklient så att din orderbekräftelse inte har hamnat där.

2. Saknas orderbekräftelsen i din mejlklient och hittar du inget på ”mina sidor” så kan e-postadressen ha blivit fel vid orderläggning eller eventuelt att din order inte gick igenom vid beställning. Kontakta oss via kundtjänst-sidan, så hjälper vi dig att reda ut vad som har hänt.

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Om varan inte är som du har föreställt dig har du 60 dagars öppet köp. 
 
Ångerrätt eller bytesrätt gäller inte för varor med bruten försegling/utan märkestags, som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, exempelvis hörlurar, sminkborstar, munskydd.  Notera att vi ej står för returkostnaden.
 
Du kan hantera din retur genom att följa stegen nedan: 
• Fyll i retursedeln och skriv ut den.
• Lägg retursedeln i paketet.
• Tejpa igen paketet och förpacka det noggrant.
• Lämna in paketet hos ombud. 
• Alla varor som skickas tillbaka ska vara inslagna och väl paketerade. Returnera alla artiklar med originalförpackning och ev. märkestags och paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas.
• Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning.
 
Returhanteringen tar ca 1-3 veckor. Vi skickar ett bekräftelsemail till dig så fort returen har registrerats hos oss. Tänk på att spara kvittot på din retur och skicka spårbart så att vi kan ersätta dig för returen även i så fall paketet försvinner under leveransen.

När din beställning har skickas ifrån vårt lager så skickar vi en leveransbekräftelse per mail eller SMS med spårningsnummer/kolli id. Genom att klicka på spårningslänken i leveransbekräftelsen blir du dirigerad till kurirens hemsida och visar den senaste informationen om din leverans.

Ibland händer det dessvärre att en vara inte uppfyller den kvalitet som önskas och då hjälper vi dig självklart att reklamera.

 

Följ nedan steg och komplettera ditt ärende med information så kan vi hantera ditt ärende snabbare:

 

– Skicka ett ärende till oss via vårt webformulär på kundservicesidan

– Bifoga alltid ordernummer vid en reklamation

– Beskriv felet på produkten

– Bifoga alltid bild på den skadade varan/varorna så vi ser vad problemet är

– Bifoga alltid bild på produktionsnumret vilket du hittar på lappen med tvättråd.

– Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så snart vi har fått besked från leverantören.

   

Vi ber dig avvakta då en reklamation kan ta några dagar att få svar på. Vårt absoluta mål är självklart att lösa ärendet så fort som möjligt.

 

Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick, kontaktar du vår kundservice via vårt webbformulär på kundservicesidan. Detta ska ske inom 3 dagar efter att du mottagit leveransen.

Om du har en rabattkod som du vill använda, skriver du in den i kassan och klickar sedan på Uppdatera. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och kolla gärna igenom villkoren om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor kring en specifik kod, kan du kontakta kundtjänst.

Övriga frågor

Din faktura mailas alltid ut till den mailadress som du angivit hos fyndy.se med avsändare ”Klarna”, som är vår fakturapartner. Fakturan mailas i samband med att vi skickar din beställning till dig.

Fyndy erbjuder möjlighet att betala med kort, faktura eller delbetalning via vår betalningspartner Klarna. När du handlar hos Fyndy accepterar du att Klarna behandlar dina personuppgifter. Se Klarna integritetspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Vi accepterar VISA och MasterCard som är utfärdade i Sverige eller inom övriga EU. Det tillkommer inte någon kortavgift.

Om du vill ändra din leveransadress kontakta vår kundservice så snart som möjligt. För att kunna hålla våra snabba leveranstider behandlas din order så snart den har kommit in i vårt system. Därav kan vi inte garantera att vi kan genomföra ändringen.

Om du har en rabattkod som du vill använda, skriver du in den i kassan och klickar sedan på Uppdatera. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och kolla gärna igenom villkoren om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor kring en specifik kod, kan du kontakta kundtjänst.

Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundservice via vårt webformulär på kundtjänst-sidan. Detta ska ske inom 3 dagar efter att du mottagit leveransen.

Om du vill avbryta din beställning kontakta vår kundservice så snart som möjligt. För att kunna hålla våra snabba leveranstider behandlas din order så snart den har kommit in i vårt system. Därav kan vi inte garantera att vi kan avbryta din beställning.

Vill du bli företagskund hos oss, skicka ett mail till emma@fyndy.se så hjälper vi er.

Hittade du inte det du letade efter?